SAMARBETEN

Vi i Medium tror på att jobba tillsammans. Därför är vi väldigt noga med vilka vi samarbetar med.

SAMARBETEN

Inovationskontoret

Innovationskontoret banar väg för idéer och kunskap som omvandlas till innovationer och nyttiggörande. Det gäller såväl för dig som har en idé som kan göra nytta i världen som för företag intresserade av att ta in eller samarbeta kring nya innovationer som matchar deras framtida utveckling.

Akavia

Jusek och Civilekonomerna skapar ett nytt förbund. Från och med den 1 januari 2020 bildar vi tillsammans Akavia. Akavia vill ge ekonomer, jurister, samhällsvetare, IT-akademiker, personalvetare och kommunikatörer bättre utväxling på sin utbildning. Ordförande för det nya förbundet blir Lee Wermelin. Akavia kommer att samla över 130 000 medlemmar och blir näst störst inom Saco.

1step

1step sammankopplar företag med studenter via projektbaserade uppdrag. Målet är att underlätta kompetensförsörjningen och höja kompetensnivån i Västerbotten. 1step vill att det ska bli enklare för företag att anställa studenter som kan ta deras företag till nya höjder och samtidigt visa studenter att Västerbotten är en attraktiv region med spännande arbetsplatser.

Umeå studentradio

Studentradion är en öppen mediaförening för alla studenter på Umeå universitet. Genom att inte bara sända traditionell radio utan även göra poddradio och videoinslag vill vi locka en bred grupp av studenter.

Tanken är att föreningen både ska vara för de som är nyfikna på att skapa men även en språngbräda in i arbetslivet för studenter som planerar en mediakarriär

ENKLAST

En studentdriven kommunikationsbyrå som grundades år 2015 och… Det är väl ganska tråkigt att läsa? Kort och gott är Enklast ett härligt gäng studenter som strävar efter att få göra roliga projekt tillsammans med likasinnade. Vi vill att du som är med lämnar universitet med praktiska egenskaper och en fet portfolio. Kontakta oss om du brinner för kreativitet lika mycket som vi gör.