Det studiesociala utskottet
studiesociala

Ansvarar för mottagningen, sittningar, och ö
vriga
sociala aktiviteter för att ge våra
medlemmar en större gemenskap och en minnesvärd studietid tillsammans. Vi vill att ni, våra medlemmar, ska ha roligt så har du förslag på en tema-sittning eller annat event hör av dig till oss!

Vi som är med i utskottet är Anette Edlund, Amanda Modigh, Sofia Lindén,  Agnes Tiger, Victoria Ullsten, Johanna Brandin och Sandra Johansson.

Det utbildningsinriktade utskottet

utbildnings

Fokuserar på att ständigt förbättra kvaliteten på MKV- och journalistikutbildningarna och ge studenterna en bra grund inför yrkeslivet. Hit kan studenter och lärare vända sig för råd och stöd, med tips och idéer eller önskemål om alltifrån gästföreläsare till ändringar i utbildningen. Hör av dig till oss på medium.utb@gmail.com!
Vi som är med i utskottet är Linnea Koistinen, Amanda Larsson Westin och Sofie Keijser.

Webb- och kommunikationsutskottet
webb

MediUms Facebooksida och hemsida är våra
främstakommunikationskanaler. Där delar vi information om våra event men berättar också om annat som kan vara till intresse för våra medlemmar.

Vi som är med i utskottet är Sandra Johansson, Sofia Lindén, Anette Edlund, Emma Fogelström.

Sportutskottet

sport

Sportutskottet inom MediUm finns för att erbjuda sportrelaterade event och aktiviteter för studenter inom MKVJ. Vi strävar efter att utöka antalet aktiviteter för medlemmarna där fokus inte alltid ligger på fest. Utskottet har som mål att studentföreningen MediUm ska växa, bredda sitt utbud och väcka mer engagemang.

Vi som är med i utskottet är Victoria Ullsten, Sofie Keijser och Amanda Larsson Westin.

Komet Kommunikationsbyrå

En studentdriven kommunikationsbyrå som grundades år 2013 och är idag byråpartner med Punkt PR. Här arbetar studenter från medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet i riktiga projekt, mot riktiga företag. De har bland annat samarbetat med UxU Festivalen, Norrlandsoperan och Rapunzel of Sweden. Kontakta Komet om du är intresserad av verksamheten eller rekrytering.

Drivs av Lovisa Valentino, Anna Dunér, Sofia Horneij och Fanny Sahlin.

Du hittar dem här:

kometkommunikation.se

facebook.com/kometkommunikation

Enklast.

En kommunikationsbyrå som våren 2015 startades av fyra MKV-studenter för att få fler erfarenheter inför yrkeslivet. De hjälper lokala företag med främst målgruppsanalys, varumärke och konkurrenskraft. Inför varje projekt tar Enklast. in andra studenter som konsulter, så håll utkik efter kommande projekt om du tycker att det låter intressant.

Drivs av Jacob Gabrielsson, Sandra Johansson, Emma Fogelström och Fanny Luna.

Du hittar dem här:

enklast.nu