Det studiesociala utskottet
Ansvarar för mottagningen, sittningar, och övriga sociala aktiviteter för att ge våra medlemmar en större gemenskap och en minnesvärd studietid tillsammans. Vi vill att ni, våra medlemmar, ska ha roligt så har du förslag på en tema-sittning eller annat event hör av dig till oss!

Utskottet består av Johanna Selin, Ebba Welin, Nellie Håkansson, Alexander Sundström, Liiban Aadan, Saga Aginer, Emelie Halltoft, Manne Berggren Wiklund, Felicia Ek, Lisa Karlsson, Sofia Lindén, Anette Edlund, Ina Degerlund,  Christoffer Mansour, Emelie Sandberg Fransson, Filippa Pihl, Max Emanuelsson

Saknas på bilden: Amanda Modigh, Agnes Tiger & Maja Björklin

DSCF0671(4)
(Foto: Nellie Håkansson, Edit: Saga Aginger)

Näringslivsutskottet
Fokuserar på att ständigt förbättra kvaliteten på MKV- och journalistikutbildningarna och ge studenterna en bra grund inför yrkeslivet. Hit kan studenter och lärare vända sig för råd och stöd, med tips och idéer eller önskemål om alltifrån gästföreläsare till förslag på ändringar i utbildningen. Hör av dig till oss på medium.utb@gmail.com!

Utskottet består av Linnea Koistinen, Amanda Larsson Westin, Ebba Welin, Sofie Keijser, Emelie Sandberg Fransson, Evelinn Carlsson, Ina Degerlund, Liiban Aadan, Nellie Håkansson & Victoria Ullsten

_DSC2085

Webb- och kommunikationsutskottet
MediUms Facebooksida, Instagram och hemsida är våra främsta kommunikationskanaler. Där delar vi information om våra event men berättar också om annat som kan vara till intresse för våra medlemmar.

Utskottet består av Felicia Ek, Evelinn Carlsson, Alexander Sundström, Emma Fogelström, Saga Aginger, Emelie HalltoftSofia Lindén, Anette Edlund & Lisa Karlsson

DSCF0661(7)
(Foto: Nellie Håkansson, Edit: Saga Aginger)

Sportutskottet
Sportutskottet inom MediUm finns för att erbjuda sportrelaterade event och aktiviteter för studenter inom MKVJ. Vi strävar efter att utöka antalet aktiviteter för medlemmarna där fokus inte alltid ligger på fest. Utskottet har som mål att studentföreningen MediUm ska växa, bredda sitt utbud och väcka mer engagemang.

Utskottet består av Sofie Keijser, Amanda Larsson Westin, Victoria Ullsten, Johanna Selin, Maja Björklin, Erik Sedin & Kristoffer Muregård

sport

Komet Kommunikationsbyrå

En studentdriven kommunikationsbyrå som grundades år 2013 och är idag byråpartner med Punkt PR. Här arbetar studenter från medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet i riktiga projekt, mot riktiga företag. De har bland annat samarbetat med UxU Festivalen, Norrlandsoperan och Rapunzel of Sweden. Kontakta Komet om du är intresserad av verksamheten eller rekrytering.

Drivs av Johanna Brandin, Elina Flink, Sofie Keijser och Victoria Ullsten.

Du hittar dem här:

kometkommunikation.se

facebook.com/kometkommunikation

Enklast.

En kommunikationsbyrå som våren 2015 startades av fyra MKV-studenter för att få fler erfarenheter inför yrkeslivet. De hjälper lokala företag med främst målgruppsanalys, varumärke och konkurrenskraft. Inför varje projekt tar Enklast. in andra studenter som konsulter, så håll utkik efter kommande projekt om du tycker att det låter intressant.

Drivs av Jacob Gabrielsson, Emma Fogelström, Fanny Luna och Ruben Ångqvist.

Du hittar dem här:

enklast.nu